Menighedsplejen

Allehelgens- og Sundkirken Sognes Menighedspleje

Bestyrelsen består af:

• Annette Schlätzer-Larsen (På valg 2024)
    • Mai-Britt Vestersøe Schmidt (På valg i 2024)
    • Lene Fisker (På valg 2025)
    • Bodil Rasmussen (på valg 2025)
    • Conni Christensen MR, næstformand
    • Anne-Vera Thim MR
    • Janne Nyborg
    • Sognepræst Suzette Ejdrup
    • Sognepræst Line Bønding, formand
    • Sognepræst Mik Kjerulff
    • Suppleant: Kaj Rasmussen
    • Suppleant: Annette Reimers
    • Nina Lunde Clausen (kasserer)
    • Peder Schlätzer-Larsen (revisor)

Menighedsplejens aktiviteter:

• Madklub for enlige forsørgere med børn
    • Julehjælpsuddeling
    • Adventsmarked
    • Loppemarked i foråret
    • Høstcafé
    • Salg af diverse mad og drikke ved forskellige koncerter
    • Middag for frivillige

Frivillige hænder
Vil du være med til frivilligt socialt arbejde i Allehelgens og Sundkirken Sogne? Så kom og vær med!
Der er brug for mange flere frivillige hænder, hvis vi virkelig skal gøre en forskel i Allehelgens sogn. Kontakt en af kirkens præster, som kan give yderligere information om møder og arrangementer.

Lidt historie
På Allehelgens Sogns menighedsplejes årsmøde den 28. april 2011 blev det - i overensstemmelse med Allehelgens og Sundkirkens to menighedsråd, og som en følge af det nære samarbejde mellem de to kirker - besluttet at udvide og slå os sammen med Sundkirken omkring menighedsplejens arbejde. Der havde hidtil ikke været en menighedspleje i Sundkirken.

Allehelgens kirkes menighedspleje var i mange år været ledet trofast og vedholdende af Lis Didriksen, tidl. medl. af menighedsrådet, som formand og tidligere kirketjener Thyge Holm, som kasserer.
Lis Didriksen arrangerede fredagsmøder, hvor det var muligt at komme ned fra gaden fredag eftermiddag og få en kop kaffe i kirkens krypt.
Det begyndte som 'Flittige hænder', hvor der blev lavet håndarbejde til forskellige velgørende formål. Siden blev det til 'Hyggeklubben' - med fokus på det hyggelige samvær. Menighedsplejen har også arrangeret julebasar og uddelt julehjælp.

Menighedsplejen