Praktisk info

Her finder du information om regler og praktiske detaljer i forbindelse med fødsel, dåb, navngivning, navneændring, ind og udmeldelse af Folkekirken, konfirmation, bryllup, dødsfald og bisættelse, m.m.

Hovedreglen er, at du skal henvende dig på kirkekontoret i det sogn, hvor du selv eller de berørte personer har bopæl hvis de vedrørerer nogle af disse ting:

• attester
    • fødselsanmeldelse
    • medlemskab
    • barnedåb
    • konfirmation
    • vielse / velsignelse

Hvis det vedrører disse ting, skal du logge på borger.dk og udfylde anmeldelserne / ansøgningerne digitalt:

• omsorgs & ansvarserklæring
    • navngivning
    • navneændring
    • begravelse

Men selvom det muligvis ikke er Allehelgens Kirke eller Sundkirken, du skal have fat i, så er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Åbningstider

Allehelgens Kirkes kontor
Mandag - onsdag og torsdag - fredag fra kl. 09.30 - 13.00
Tirsdag tillige fra kl. 15.30 - 18.00
Lørdag & Søndag lukket

Sundkirkens kontor
Kontoret er flyttet til Allehelgens Kirke på Ungarnsgade 43.

Parkeringsmuligheder

Der er plads til et begrænset antal biler på kirkernes parkeringspladser. Der er også parkeringsmuligheder på Lodivej, hvis du skal besøge Sundkirken - og på Ungarnsgade / Legravsvej hvis du skal besøge Allehelgens Kirke.

Vi har ikke nogle afmærket handicap p-pladser på vores parkeringsplads i Sundkirken, men det er muligt at holde kortvarigt lige foran kirkedøren for afsætning. I Allehelgens Kirke er der én handicap p-plads tæt på trappen. Tilgængeligheden for gangbesværede og kørestolsbrugere er god.